Linderhof, Neuschwanstein - zážitky, které nezmizí

25. června 2016 v 20:46 | Polgara |  Kulturní prožitky
Výlet na zámky šíleného krále

Jednalo se o jednodenní výlet pořádaný cestovní kanceláří CK Hello Tour. Sraz byl Na Florenci a plánovaný odjezd v 0:00 hodin. Jenže, na magistrále bohužel ten den bourala tramvaj se sanitkou a náš vytoužený autobus měl čtyřicet minut zpoždění. Tedy se nějakou dobu stálo venku a někteří nevydrželi a vytáhli si deky do kterých se zabalili. Ono teplo v po půlnoci vypadá trochu jinak, navíc v době, kdy bylo 17. 6. pořád poprchávalo. Nicméně, když autobus konečně přijel, všichni se postupně nahrnuli dovnitř. Průvodce nic moc neřekl, že si prý víc informací nechá na ráno.

Mám cestování ráda, ale dělá mi problém delší cestování autobusem, ale tohle se ještě dalo přežít. Naštěstí jsem cestou tam byla u okénka, protože moje spolucestující Nely byla relativně hodná a nechala mi výhodnější místo. Bylo několik zastávek a v pdostatě se nic zajímavého nestalo. Hranice projedete aniž byste si všimli, že nějaké jsou. Jediný rozdí poznáte v okamžiku, když se ocitnete v cizí zemi a máte první zastávku. Německo je působivé. To bezesporu.

Na Linderhof jsme přijeli kolem osmé ráno. Zastavili jsme u nádherného průzračného alpského potoka. Abych to vysvětlila... již během cesty autobusem jsme projížděli okolo Alp a byl to vstkutku nádherný pohled. Ale až po zastavení jsem si je mohla plně vychutnat. Vím, kam pojedu příště. Ten vzduch, ta krajina, to neuvěřitelně monumentální pohoří. Nimcéně tohle nebyl náš hlavní cíl. Ten stál o pár metrů dále. Šlo se menším kopečkem skrz les. Skupinová prohlídka Linderhofu stojí 10 euro což není zase tak moc. Linderhof je krásný, ale relativně malý. Co mě překvapilo, že prohlídla probíhala v češtině. Zámek postavil Ludvík II. Bavorský. Miloval umění, zlato a královskou modř. Na stavbě jsou jeho lásky hodně znát. Taky se tu promítla jeho vášeň k Wagnerovi jehož hry se staly nejednou inspirací. Jen škoda, že se uvnitř nesmí fotit. Zámek jsme prošli ani ne během hodiny a potom nastalo obdivování krás okolí. Na to jsme měli něco málo přes hodinu.

Navíc nám vyšlo i počasí, takže bylo sice maličko pod mrakem, ale teplo a dokonce ani nepršelo. Naše partička čítala pět holek. Já, Eliška, Nely, Syki a Rachel Roo. Řekněme, že když jsme si procházely velkolepou zahradu Linderhofu, dost jsme se vyblbly. Hlavně při focení. A to nepočítám focení selfie, které si holky pořizovaly jako divé.

Bavorsko je fascinující země. Lesnatá, mají zde hodně pastvin na nichž se ve větším či menším množství pasou stáda krav a ovcí. Co byl úchvatný pohled bylo stádečko koní ukrývajících se před deštěm pod stromy. Charakteristickým rysem jsou větrné elektrárny, kterých je tam víc než dost. Navíc Němci jsou puntičkáři. Všechno mají dokonalé, bez jediné skvrnky na kráse.
Nicméně, když jsme přijeli na Neuschwanstein, byl problém s parkováním. Chvíli trvalo než řidič zaparkoval, ale všechno dobře dopadlo a hůra na další prohlídku. Tentokrát jsme každý dostali vstupenku. Na Neuschwanstein se lze dostat několika způsoby. Buď nejčastějším a to autobusem, který stojí 1,80. Cesta je dlouhá dva kilometry a nahoru je to do kopce. Potom koňským spřežením. To jsem navrhovala já, ale bylo to hromadně zamítnuto. Fňuk. No a nejlepší nakonec, hezky pěšky. To mi taky holky zamítly. Vyhrál tedy autobus, který nás vyvezl pár metrů pod zámek. Zbytek pěšky. Co mě mrzelo, že byl zavřený Mariánský most. V Německu byly tou dobou povodně. Sesunula se půda.

I těch pár metrů stálo za to. Jen jsme si měly čas lépe rozvrhnout, protože na prohlídku jsme šly až ve 12:40 hodin. Tedy jsme měly spousty času, který bych teď využila lépe. K zámku jsme vyšly rychle a po prohlédnutí si okolí jsme zasedly na schodech a čekaly. Naštěstí čekání uteklo rychle. K prohlídce samotné. Neuswanstein je velkolepý. Je zde vidět ještě více než na Linderhofu Ludvíkova láska k umění. Všechno je ze zlata, mramoru, je zd enádherná skleněná místnost. Dokonce i slavný vynález té doby - tzv. Stolečku prostři se. Což byl stůl postavný na jezdící desce, která, když se zatáhlo za páku, sjela o patro níž, kde stůl sloužící prostřeli a zase jej nechali vyvézt nahoru. Co doporučuju před návštěvou těchto zámků, tak si zjistit, co nejvíc informací o Wagnerovi. O jeho díle. Protože na vás vyskakuje naprosto ve všech místnostech. Ludvík také jako první nechal vyrobit uměle vytvořenou jeskyni. Nicméně zemřel za záhadných okolností, ve čtyřiceti letech. Existuje několik variant toho, co se mu mohlo stát.

Zájezd to byl zajímavý, i když velmi rychlý. Po prohlídce jsme šly některé pěšky dolů a jiné opět autobusem. Já zvolila pěší cestu společně se Syki a Eliškou. Nutno podotknout, že jsme navštívily i stánky, které jsme při klesání potkaly. Dole, vzhledem k tomu, že času bylo dost, jsme si zašly k jezeru. Tenhle nápad nás dostalo víc. U jezera se místní atrakcí stali turisté asijského původu. A to jenom protože nemohli nechat na pokoji mísntí rodinku labutí. K břehu totiž připluli pyšní labutí rodiče a jejich dítka a jednu turistku nenapadlo nic lepšího než začít hladit mladé. No a samozřejmě si to labutí rodič nenechal líbit a na dámu zaútočil. Dost tvrdě. Po tomto výkonu všichni okolostojící slečně zatleskali. :-D

Cesta zpátky proběhla rychleji než cesta tam. Tentokrát jsme se s Nely prohodily a já seděla do uličky. Přestože šlo o jeden den, užila jsem si ho. Ani jsem nebyla unavená, na to, že jsem naspala za celou dobu pouze tři hodiny. Dokonce se mi podařilo ulovit i nějaké ty suvenýry.

1. Potok pod Linderhofem

3. Pohled na Linderhof a jeho zahrady

4. Výhled na okolí Neuschwansteinu

1 člověk ohodnotil tento článek.