Nakladatelství: Fragment
Recenze na první díl Hunger games 1 - Aréna smrti
Rok vydání: 2012
Počet stran: 326
Anotace:
Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje!
Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

Nemožné se stane reálným a hladové hry přežije Katniss i Peeta, což vyústí v situaci, kterou nečekal ani samotný Kapitol. Vzdor těchto dvou mladých lidí dal naději i dalším lidem ve všech krajích. Naši hrdinové se sice vzepřeli a přežili, ale zároveň prožívají každý den noční můru v podobě z toho, jak se s nimi Kapitol vypořádá. Navíc je provázejí noční můry z toho, co se v aréně dělo. Ostatně se není čemu divit. Tohle by se zdravým rozumem přežil jenom málokdo. Nyní se konečně dostáváme mimo Arénu a blížeji se seznamujeme s okolním světem. Collinsová se nebojí a velmi podrobně nás postupně seznamuje se všemi kraji a jejich zvyklostmi, ale také se samotným Kapitolem a jeho intrikami.

Znovu se potkáváme se starým dobrým Haymitchem, který se dívá na dno sklenky častěji než by bylo zdrávo. Díky dvojce se ovšem dozvídáme více jeho povaze a problémech s nimiž se on sám musí potýkat. Zároveň Kat denně bojuje s tím, že byla vytržena ze svého domova a snaží se znovu zapadnout. Jediné, co se díky hrám spravilo byl její vztah s matkou. Problémy má s Peetou s nímž jev neustálém střetu a téměř se nevídají. Aby toho nebylo málo, tak na scénu vstupuje Hurikán, který působí tak trochu jako slon v porcelánu. Rozhodl se totiž dát najevo své city, ale v tu nejméně vhodnou dobu. Jako třešinka na závěr přijíždí do dvanáctého kraje prezident Snížek. (Já vím, že Snow, když tomu fakt nešlo odolat. :-D)

Pan prezident nepřijíždí jenom na odpolední čaj, ale s ultimátem, které naše hrdiny moc nepotěší. Především Katniss na níž je, aby uklidnila vznikající bouře proti Kapitolu. Jenže, jak její cesta postupuje, tak to spíš vypadá, jako kdyby jim říkala, ať ve vzpourách pokračují. Proto jim Snížek dá lék v podobě třetích čtvrtoher.

Ve dvojce dostává víc prostoru právě Haymitch, jehož poznáváme o něco hlouběji. S ním se bohužel do popředí dostává Hurikán, který čím dál víc začíná myslet penisem. Tuhle postavu chápete, víte proč dělá, to, co dělá, ale leze vám na nervy víc než pan prezident.Ve dvojce se potkáme i s novými postavami. A to v podobě Finnicka, jenž pochází ze čtvrtého kraje. Ale také nový tvůrce her Plutarch, který nahradil toho starého.

Překvapilo mě o kolik hlavní hrdinové vyspěli. Je to vidět především na Peetovi, který nejednou zachraňoval společně s Finnickem ostatní z průšvihu. Co mě mrzelo bylo, že čtenář neměl čas vstřebat určitou akční scénu či situaci a hned byl vržen do jiné. Druhá aréna byla víc promyšlenější a víc krutější a bylo tady i bohužel víc smrti. Kromě jiného tu nastává i problém tří mladých lidí, kteří neví, jak naložit se svými city. Katniss má jasno, nechce nic takového řešit, dokud se situace neuklidní. U obou chlapců je však tomu trochu jinak.

Dvojka je velmi dobré pokračování jedničky a skvěle vás navnadí na zakončení trilogie. Jen je škoda, že spisovatelka příběh neukončila trochu dřív, aby nebylo tolik mrtvých. Co čtenáře potěší je rozdělení knížky do tří částí, které odpovídají tomu, co se tam odehrává. První část se jmenuje Jiskra, druhá Čtvrtohry a třetí Nepřítel. Příběh je svižný, chytlavý a svým způsobem přelomový.

Moc se mi líbí obálky. Jak bylo zmiňováno v předchozím článku, mám doma původní trojbarevné vydání. Dvojku jsem však vzala jako rv pro kamarádku.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment

1 člověk ohodnotil tento článek.