Hurvínek mezi osly – report ze křtu a recenze

25. listopadu 2013 v 18:33 | Polgara |  Česká literatura
Trochu opožděně, ale lepší pozdě nežli později Nevinný

V první řadě nutno podotknout, že na Hurvínka se sešlo dětí víc než dost. Navíc tam panovala naprosto úžasná atmosféra, protože byli všichni natěšení a uvolnění. Nicméně, chvíli trvalo, než přišel hlavní host programu, tak všude panovalo velké očekávání.

Nicméně, jak se blížila hodina D, tak začala moderátorka děti povzbuzovat k tomu, aby Hurvínka a ostatní z party přilákaly, což se povedlo. Na křtu byl přítomen také autor knížky Hurvínek mezi osly - Miloš Kiršner, Helena Štáchová, která mluví Máničku, Martin Klásek, který mluví Spejbla i Hurvínka, majitelka nakladatelství Fragment, ale samozřejmě také Hanka Koutná, moderátorka programu.

Bylo zvláštní se setkat takhle zblízka s těmi, na jejichž představení jsem jako malá chodila. Zvláštní a nezapomenutelná. Člověk tam seděl, poslouchal a užíval si možnost vidět své oblíbence na živo. Přesto nejvíc oslovila právě paní Štáchová a pan Kiršner, kteří svým způsobem převzali vedení akce. Tedy alespoň v okamžicích, když se dostali ke slovu.

Ani Hurvínek nezůstal pozadu a řekl si svoje. Dokonce odpovídal na zvídavé otázky dětí, které se ke konci okolo něj nadšeně seskupily a poslouchaly. Tak jsme se dozvěděli o jeho pobytu v Oslovu, o tom, čím si prošel, ale k řeči se dostal i pan Spejbl, který nezklamal. Akce byla krásná a příjemná, navíc měl člověk možnost na chvíli vypnout a zavzpomínat na svá dětská léta. Ke konci proběhla i autogramiáda, na níž stálo si počkat.
Jen je škoda, že jsme přišla o všechny pořízené fotografie, bylo jich přes padesát, ale bohužel mi odešel můj fotoaparát, takže jsem musela zneužít oficiální stránky nakladatelství Fragment a některé si vypůjčit.

Miloš Kiršner - Hurvínek mezi osly

Než se pustím do samotné knížky, tak bych se měla zmínit, že se jedná o knižní podobu, podle divadelního záznamu, jež běží od orku 2011.

Asi každý z nás měl období, kdy se mu nechtělo do školy a nejradši by nevystrkoval nohy z teplé postýlky. I tak by se dal popsat Hurvínkovo rozpoložení. I proto podlehne slibům prazvláštního Hýkálka, který ho tak dostane do nečekaného dobrodružství, z něhož se vyklube ne zrovna příjemný zážitek. Hlavním lákadlem je především skutečnost, že v zemi o níž mu jeho nový společník vypráví je hloupost nade vše a nikdo vás za to nekritizuje. To je právě ten důvod, proč náš mladý hrdina zahodí všechnu obezřetnost a vydá se do neznáma.

Příběh není tak jednoduchý, jak se na první pohled zdá. Má sice jednoduchou zápletku, ale s určitým podtextem, jenž je víc než jasný. Jedná se o jakési varování, možná napomenutí pro ty, aby si vážili toho, co mají. Ale zároveň to není podané jako kárně vztyčený prst. Tento příběh používá kritiku pouze v náznacích, určitým způsobem navádí děti k tomu, aby nedopadly jako Hurvínek.
I přestože všechno dobře dopadne, tak si naši hrdinové projdou krušnými chvilkami, které příběh zpestří. Líbilo se mi my vysvětlování ohledně slova Oslovo, popisování perných okamžiků v Oslovu a mnoho dalšího. Byť se jedná o pouhých 48 stránek, tak příběh čtenáři řekne mnohem víc než některé obsáhlejší knížky. A právě za to patří jeho autorovi velké díky.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knížku můžete koupit ZDE.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.